ភ្នំពេញ៖ ស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធមួយចំនួនដែលធ្វើការទាក់ទិនបញ្ហាគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ រួមមានទាំងស្ថាប័នរដ្ឋ សង្គមស៊ីវិល និងវិស័យឯកជន បានជជែកគ្នាយ៉ាងសស្រាក់សស្រាំពីបញ្ហាគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ ពិសេសបញ្ហាស្លាប់និងរបួសរបស់កម្មករកាត់ដេរក្នុងឧបទ្ទេវហេតុគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ពេលជិះរថយន្តមកធ្វើការ។
ការពិភាក្សានេះធ្វើឡើងក្នុងកិច្ចប្រជុំសម្របសម្រួលប្រចាំត្រីមាស រវាងអគ្គលេខាធិការដ្ឋានគណៈកម្មាធិការជាតិសុវត្ថិភាពចរាចរណ៍ផ្លូវគោក និងអង្គការសង្គមស៊ីវិល និងវិស័យឯកជន នៅក្រសួងសាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន នៅថ្ងៃទី១៣ ខែសីហា នេះ។
ក្នុងកិច្ចពិភាក្សានោះលោក គឹម បញ្ញា ប្រធានអង្គការមូលនិធិបង្ការរបួសអាស៊ីប្រចាំនៅកម្ពុជា(AIP) លើកឡើងថា ដើម្បីអាចកាត់បន្ថយបានអត្រាគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍លើកម្មករកាត់ដេរពេលធ្វើដំណើរ អង្គការAIP បានជំរុញទៅកាន់ភាគីរោងចក្រត្រូវសហការជាមួយអ្នកបើកបរ កុំច្នៃរថយន្តដឹកកម្មករលើសចំណុះនិងបញ្ហាមួយចំនួនទៀត។ ជាលទ្ធផលលោកសង្កេតឃើញថា មានរោងចក្រមួយចំនួននៅតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេស7&G នៅកោះកុង និងកំពង់ចាម បានអនុវត្តតាមការចង់បានរបស់ថៅកែរោងចក្រស្របតាមគោលគារណ៍សុវត្ថិភាពដឹកជញ្ជូន។
មួយវិញទៀត មានរោងចក្រមួយចំនួនបានរឹតបណ្តឹងឱ្យកម្មករ និយោជក ដែលធ្វើដំណើរដោយម៉ូតូត្រូវពាក់មួកសុវត្ថិភាពជាប្រចាំពេលមកធ្វើការ និងចេញទៅផ្ទះ។ ជាងនេះទៀត ថៅកែរោងចក្រខ្លះបានបញ្ជាឱ្យអ្នកបើកយករថយន្តមកទុកក្នុងរោងចក្រ និងបានត្រួតពិនិត្យគ្រឿងម៉ាស៊ីនរថយន្តទៀតផង ដើម្បីបង្ការឧបទ្ទេវហេតុដែលកើតមានឡើងជាយថាហេតុ។
កាលពីពេលថ្មីៗនេះ មានគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ចំនួនពីរករណីជាប់ៗគ្នា កើតឡើងលើកម្មករ កម្មាការិនីកាត់ដេរសំលៀកបំពាក់ ក្នុងខេត្តស្វាយរៀង ដែលបណ្តាលឱ្យមានអ្នកស្លាប់២នាក់ និងរងរបួសជិត១០០នាក់។
ទាក់ទងនឹងបញ្ហានេះលោកស្រី មឹន មាណវី រដ្ឋលេខាធិកាក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន មានប្រសាសន៍ថា ក្រសួង ស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធបានខិតខំធ្វើការងារយ៉ាងខ្លាំងជាមួយបញ្ហាសុវត្ថិភាពកម្មករពេលធ្វើដំណើរនេះ។ លោកស្រីបន្តថា ក្រសួង និងអង្គការសង្គមស៊ីវិលពាក់ព័ន្ធបានប្រឹងប្រែងសហការ អប់រំដល់ខាងថៅកែរោងចក្រ និងអ្នកបើកបរ ត្រូវមានទំនួញខុសត្រូវខ្ពស់លើសុវត្ថិភាពកម្មករ។ ក្រសួង និងអង្គការដៃគូបានផលិតភាពយន្តខ្លី ដែលផ្តល់សារអប់រំទាក់ទិនការដឹកកម្មករលើសចំណុះនេះ។
លោកស្រី រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងសាធារណការឱ្យដឹងទៀតថា បច្ចុប្បន្នមានការផ្លាស់ប្តូរជាវិជ្ជមានលើឥរិយាបថរបស់ម្ចាស់រថយន្តដែលតែងតែដឹកកម្មករលើសចំណុះប្រមាណ ២០%ហើយ។ លោកស្រីថា បញ្ហាការដឹកកម្មករលើសចំណុះនេះ ត្រូវការពេលវេលា និងអ្នកពាក់ព័ន្ធចូលរួមឱ្យបានសកម្ម ទាំងស្ថាប័នរដ្ឋ សង្គមស៊ីវិល និងវិស័យឯកជន។
របាយការណ៍របស់បេឡាជាតិរបបសន្តិសុខសង្គម (ប.ស.ស) នៃក្រសួងការងារឱ្យដឹងថា ក្នុងឆ្នាំ ២០១៨ មានគ្រោះថ្នាក់ផ្លូវគោកកើតឡើងលើកម្មករនិយោជិតមានចំនួន ១៦៩២ ករណី មានជនរងគ្រោះ ១ ៨៩៤ នាក់។ ចំណែកអ្នកស្លាប់មានចំនួន ៤០ នាក់ និងរបួសធ្ងន់ ៣៤៩ នាក់ របួសស្រាល ១ ៥០៥ នាក់។
មូលហេតុបង្កគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍លើកម្មករនិយោជិតក្នុងឆ្នាំ ២០១៨ ដោយសារការបើកបរហួសល្បឿនកំណត់ ៤០% ការជែង ២៤% មិនគោរពសិទ្ធិអាទិភាព ១៧% និងបច្ចេកទេសយានយន្ត ១៨%៕