ភ្នំពេញ៖មន្ត្រីជំនាញអគ្គស្នងការនគរបាលជាតិនៃក្រសួងមហាផ្ទៃបង្ហាញថាគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍នៅឆ្នាំ២០១៧បណ្តាលឲ្យមនុស្សស្លាប់ក្រោមឥទ្ធិពលគ្រឿងស្រវឹងបានថយចុះជាងឆ្នាំមុនដែលលទ្ធផលនេះបានមកដោយសារពលរដ្ឋមានការប្រុងប្រយ័ត្ននិងគោរពច្បាប់ចរាចរណ៍។
ការបើកបរហួសល្បឿនកំណត់និងបើកបរក្នុងស្ថានភាពស្រវឹងស្រាជាកត្តាចម្បងនៃគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍។នៅឆ្នាំ២០១៧គ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ដោយបើកបរហួសល្បឿនកំណត់បណ្តាលឲ្យមនុស្សស្លាប់ជាង៣០ភាគរយនិង៩ភាគរយស្លាប់មកពីអ្នកបើកបរពេលស្រវឹងក្នុងចំណោមអ្នកស្លាប់ជិត១៨០០នាក់។
បើតាមរបាយការណ៍របស់នាយកដ្ឋាននគរបាលចរាចរណ៍និងសណ្តាប់ធ្នាប់សាធារណៈនៃយុទ្ធនាការបង្រ្កាបបទល្មើសចរាចរណ៍សម្រាប់ថ្ងៃទី១៨ ខែមករានេះនគរបាលឃាត់យានយន្តល្មើសច្បាប់ជិត១៣០០គ្រឿងនិងម៉ូតូជិត៣ពាន់គ្រឿង។
របាយការណ៍អគ្គស្នងការនគរបាលជាតិនៃក្រសួងមហាផ្ទៃក្នុងឆ្នាំ២០១៧បង្ហាញថានគរបាលចរាចរណ៍បង្ក្រាបអ្នកបើកបរម៉ូតូក្រោមឥទ្ធពលគ្រឿងស្រវឹង៧៧២១គ្រឿងក្នុងចំណោមអ្នកបើកបរម៉ូតូល្មើសច្បាប់ចរាចរណ៍សរុបជាង២លានគ្រឿង។
ក្នុងបទបង្ហាញនៃសិក្ខាសាលាបូកសរុបឆ្លុះបញ្ចាំងលទ្ធផលគម្រោងផ្តួតផ្តើមទប់ស្កាត់ផលប៉ះពាល់ក្រោមឥទ្ធផលគ្រឿងស្រវឹងកាលពីថ្ងៃ ព្រស្បត្តិ៍ ខែមករា ម្សិលមិញ លោកស្រី សុ ជាតិ មន្ត្រីជំនាញអគ្គស្នងការនគរបាលជាតិនៃក្រសួងមហាផ្ទៃបញ្ជាក់ថាការបើកបរហួសល្បឿនកំណត់នៅតែឈរលំដាប់ទី១ដែលបណ្តាលឲ្យស្លាប់បង្ករឡើងដោយគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍មានជាង៣០ភាគរយនិងការបើកបរក្រោមឥទ្ធពលគ្រឿងស្រវឹងឈរលេខរៀងទី២មាន៩ភាគរយ។«មានភាគរយច្រើនមែនតែនជិត៣០ភាគរយជាងគឺបណ្តាលមកពីការប្រើប្រាស់ល្បឿនហើយយើងរកឃើញថាបញ្ហាដែលបង្ករឡើងដោយគ្រឿងស្រវឹងមានតែ៩ភាគរយទេ មានការថយចុះជាងឆ្នំាមុនមាន១១ភាគរយដែលបណ្តាលមកពីប្រើប្រាស់គ្រឿងស្រវឹង។»
លោកស្រីបញ្ជាក់ថាក្រសួងយុត្តិធម៌បានដោះស្រាយបណ្តឹងនៃគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍រួចរាល់មានចំនួន១៤៣៣ករណីនិងបញ្ជូនជនល្មើសទៅតុលាការ១២១៤ករណីខណៈតុលាការកំពុងស៊ើបអង្កេតបន្ត៦៦៩ករណីសម្រាប់ឆ្នាំ២០១៧។
លោកឧត្តមសេនីយ៍ត្រី ឡុង ធូ អនុប្រធាននាយកដ្ឋាននគរបាលចរាចរណ៍និងសណ្តាប់ធ្នាប់សាធារណៈឲ្យដឹងថាក្រសួងនឹងចាប់ផ្តើមអនុវត្តន៍រឹងបណ្តឹងដាក់ប៉ុស្តិ៍ត្រួតពិនិត្យអ្នកបើកបរក្រោមឥទ្ធិពលគ្រឿងស្រវឹងនៅពេលឆាប់ខាងមុខនេះ។
លោកឧត្តមសេនីយ៍ បញ្ជាក់ថាយោងតាមច្បាប់ចរាចរណ៍ផ្លូវគោកថ្មីអ្នកបើកបរក្រោមឥទ្ធពលគ្រឿងស្រវឹងក្នុងកម្រិតអាកុលក្រោម០,២៥មីលីក្រាមក្នុងមួយលីត្រខ្យល់នឹងត្រូវផាកពិន័យពី៤០ម៉ឺនទៅ៨០ម៉ឺនរៀល។លោកបន្ថែមថាបើអ្នកបើកបរក្រោមឥទ្ធពលគ្រឿងស្រវឹងក្នុងកម្រិតអាកុលលើសពី០,២៥មីលីក្រាមក្នុងមួយលីត្រខ្យល់នឹងបញ្ជូនសំណុំរឿងទៅតុលាការ។ទោះបីយ៉ាងណាលោកអះអាងថាការប្រតិបត្តិការពិនិត្យរកសារធាតុអាកុលនឹងអនុវត្តន៍ត្រឹមការផាកពីន័យក្នុងរយៈពេល៦ខែបើទោះជារកឃើញលើសសារធាតុអាកុលនៃការកំណត់ក៏ដោយ។«ទោះបីជាបុគ្គលនឹងលើសកម្រិតយ៉ាងណាក៏ដោយយើងអនុវត្តន៍វិធានការត្រឹមពិន័យរថយន្តតូចត្រឹម៤០ម៉ឺនរៀល រថយន្តធំ៨០ម៉ឺនរៀលក៏ប៉ុន្តែនៅពេលយើងពិន័យហើយអនុញ្ញាតឲ្យជននោះបន្តដំណើរដោយការបើកបរទេគឺត្រូវរកអ្នកជំនួសឬឲ្យគាត់សម្រាករហូតរកកម្រិតអាកុលស្ថិតក្រោម០.២៥មីលីក្រាមក្នុងមួយលីត្រខ្យល់ទើបយើងអនុញ្ញាតឲ្យបើកបរបន្តដំណើរបានហើយក្នុងរយៈពេល៦ខែបុគ្គលអាចខុសបានមួយម្តង់បើលើកក្រោយមិនរៀងចាល់នឹងបញ្ជូនសំណុំរឿងទៅតុលាការ។»
បើយោងតាមរបាយការណ៍នាយកដ្ឋាននគរបាលចរាចរណ៍និងសណ្ដាប់ធ្នាប់សាធារណៈនៅឆ្នាំ២០១៧ គ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ទូទាំងប្រទេសធ្លាក់ចុះមកត្រឹម៣៥៣១ករណីបើធៀបទៅនឹងឆ្នាំ២០១៦ ៣៧០០។ប៉ុន្តែក្នុង២០១៧ចំនួនអ្នកស្លាប់ដោយគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍កើនឡើងគឺ១៧៨០នាក់ បើធៀបទៅនឹងឆ្នាំ២០១៦ស្លាប់១៧១៧នាក់និងអ្នករងរបួសធ្លាក់ចុះជាង១ពាន់នាក់។គ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍បណ្តាលមនុស្សស្លាប់ជាមធ្យម៥នាក់ក្នុងមួយថ្ងៃចាប់ពីឆ្នាំ២០១៣រហូតមកដល់ពេលបច្ចុប្បន្ននេះ។
កាលពីថ្មីនេះ លោក អ៊ា ចរិយា នាយកវិទ្យាស្ថានសុវត្ថិភាពចរាចរណ៍ទទូចសុំរដ្ឋាភិបាលចាត់វិធានការក្តៅឱ្យរឹតបន្តឹងចំពោះអ្នកបើកបរក្នុងស្ថានភាពស្រវឹងនិងបើកបរហូសល្បឿនកំណត់ដែលជាមូលហេតុចម្បងបណ្តាលគ្រោះថ្នាក់ចររាចរណ៍និងបណ្តាលឲ្យមនុស្សស្លាប់ជាង៦០ភាគរយ។លោក ចរិយា សង្កេតឃើញថាអាជ្ញាធរមិនទាន់មានការរឹតបន្តឹងខ្លាំងចំពោះអ្នកបើកបរក្នុងស្ថានភាពស្រវឹងនិងបើកបរហូសល្បឿនកំណត់នៅឡើយ៕