ភ្នំពេញ៖ ជប៉ុនកំពុងសិក្សាលើលទ្ធភាពនៃការអនុវត្តគម្រោងប្រព័ន្ធប្រតិបត្តិការផ្លូវរថភ្លើងស្វ័យប្រវត្តិឬ ល្បឿនលឿននៅកម្ពុជាដែលនឹងចំណាយថវិកាប្រមាណ ៦០០ លានដុល្លារ អាមេរិក ដោយចាប់ផ្ដើមពីស្ថានីយ៍រថភ្លើងចាស់ទៅព្រលានយន្តហោះអន្តរជាតិភ្នំពេញ។នេះបើតាមការឱ្យដឹងពីអ្នកនាំពាក្យក្រសួងសាធារណៈការ និងដឹកជញ្ជូន នៅព្រឹកថ្ងៃទី ២២ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០១៦នេះ។ លោក ជួន សារ៉េត រាយការណ៍៖
រូបភាពពី Youtube[/caption]តាមផែនការមេ(Master Plane)ស្តីពីប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជូនក្នុងក្រុង សម្រាប់ឆ្នាំ២០៣៥ គម្រោងខ្សែរថភ្លើងនេះ នឹងចាប់ផ្តើមធ្វើទ្បើងនៅឆ្នាំ២០២០ខាងមុខ។ នេះបើតាមការឱ្យដឹងពីគេហទំព័រមួយដែលមានឈ្មោះថាសំទ្បេងទីក្រុង (URBAN VOICE)។
តាមផែនការដដែល គម្រោងនេះនឹងបញ្ចប់នៅរយៈពេល៣ឆ្នាំ ពោលគឺនៅឆ្នាំ២០២៣ ក្នុងទំហំទឹកប្រាក់ប្រមាណជិត ៦០០លានដុល្លា អាមេរិកលើប្រវែងផ្លូវ ១៣ គីទ្បូម៉ែត្រ។
ទាក់ទងនឹងការលើកទ្បើងនេះដែរ អ្នកនាំពាក្យក្រសួងសាធារណៈការ និងដឹកជញ្ជូន លោក វ៉ា ស៊ីមសុរិយា បានផ្តល់បទសម្ភាសន៍ឱ្យវិទ្យុស្ត្រីដឹងនៅថ្ងៃនេះថា ជប៉ុនពិតជាមានគម្រោងសិក្សាផ្លូវរថភ្លើងនេះមែន។តែលោកមិនទាន់អាចបញ្ជាក់បានថាគម្រោងនេះ នឹងចាប់ផ្តើមនៅពេលណានៅទ្បើយនោះទេ ។
លោក វ៉ា ស៊ីមសុរិយា បន្តទៀតថា ក្រសួងចង់ឱ្យអនុវត្តគម្រោងនេះឱ្យបានឆាប់ៗ តែករណីនេះវាអាស្រ័យទៅលើការសិក្សារបស់ជប៉ុននៅទ្បើយ។
លោក បន្ថែមទៀតថាគម្រោងផ្លូវរថភ្លើងនេះនឹងជួយសម្រួលដលការធ្វើដំណើររបស់ប្រជាពលរដ្ឋ នឹងជួយកាត់បន្ថយការកកស្ទះចរាចរណ៍នៅរាជធានីភ្នំពេញ។
លោក វ៉ា ស៊ីមសុរិយា៖ «បាទអាហ្នឹងយើងគ្រាន់តែសិក្សាសិនខាងជប៉ុនជួយសិក្សា តាមផែនការមេរបស់រាជធានីភ្នំពេញឱ្យជួយសិក្សាអាហ្នឹង វាមិនមែនធ្វើថ្មីទេយើងយកស្ថានីយ៍យើងចាស់ដើម្បីគ្រាន់តែតភ្ជាប់ប្រហែលជាង១គីទ្បូ ឬ១គីទ្បូកន្លះទេចេញពីផ្លូវដែកយើងដែលកាត់វត្តតាំងក្រសាំងហ្នឹង ហើយតាមផ្លូវមានស្រាប់ចូលទៅព្រលានតែម្តងអញ្ចឹងគ្រាន់តែយើងបំបែកផ្លូវចាស់ទេ អាគម្រោងផ្លូវដែកសាមុននឹងអត់មានទេ នេះជាគម្រោងថ្មីមួយ យើងចង់ឱ្យបានឆាប់ស្ថានីយ៍យើងធំនៅរ៉ាភ្នំពេញហ្នឹង…»។
ចំណែកនាយកប្រតិបត្តិនៃអង្គការសម្ព័ន្ធគណនេយ្យភាពសង្គមកម្ពុជា ហៅកាត់ថា ANSAលោក សន ជ័យ យល់ឃើញថាផែនការនេះនឹងមិនសូវមានអត្ថប្រយោជន៍ដល់ប្រជាពលរដ្ឋនោះទេ ព្រោះប្រវែងខ្សែរត់ភ្លើងនៅមានកម្រិតនៅទ្បើយ។ លោក សន ជ័យ បន្តថា គម្រោងសិក្សាមួយនេះគួរតែមានប្រវែងជាងនេះដើម្បីជាប្រយោជន៍ទៅដល់សាធារណៈជន ជាពិសេសជួយសម្រួលដល់ការកកស្ទះចរាចរក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ។ «ព្រោះថាចម្ងាយវាតិចពេក ភ្នំពេញវាធំត្រូវការបត់បែនច្រើនវាគួរតែជាចំណុចផ្តើមមួយពីក្បាលថ្នល់មកដល់ស្ថានីយ៍រថភ្លើងនឹង ហើយគួរតែបន្តមកព្រលានយន្តហោះអន្តរជាតិភ្នំពេញទើបវាអាចបំពេញសេចក្តីត្រូវការបានព្រោះថាអ្នកដំណើរនៅជាយក្រុងផ្នែកខាងកើត ឬផ្នែកខាងត្បូងនឹងគេអាចប្រើប្រាស់មធ្យោបាយហ្នឹងដើម្បីមកកាន់ព្រលានយន្តហោះដើម្បីបញ្ចៀសការកកស្ទះប៉ុន្តែគ្រាន់តែចាប់ផ្តើមពីស្ថានីយ៍រថភ្លើងនៅកណ្តាលក្រុងហ្នឹងមកព្រលានយន្តហោះដូចជាមិនសូវបម្រើសេចក្តីត្រូវការប៉ុន្មាននោះទេ…»។
បើតាមការឱ្យដឹងបន្ថែមពី គេហទំព័រសំទ្បេងទីក្រុង កម្ពុជា នឹងជប៉ុន មានគម្រោងស្ថាបនារថភ្លើងលើអាកាសចំនួន ៣ខ្សែគឺខ្សែទី១ចាប់ផ្តើមពី មហាវិថីកម្ពុជាក្រោម មហាវិថីព្រះមុនីវង្ស មហាវិថីសហព័ន្ធរុស្ស៊ី និងរង្វង់មូលចោមចៅ។ ខ្សែទី ២ ចាប់ផ្តើមពីមហាវិថីព្រះមុនីវង្ស រត់ស្របផ្លូវរថភ្លើង រួចបត់ឆ្វេងតាម ផ្លូវតាំងក្រសាំង ចូលអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិភ្នំពេញ។ ខ្សែទី ៣ចាប់ផ្តើមពីផ្សារថ្មី មហាវិថីហ្សាលដឺហ្គោល មហាវិថីព្រះមុនីរ៉េតផ្លូវវេងស្រេង រង្វង់មូលចោមចៅ បត់មកអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិភ្នំពេញ៕