ភ្នំពេញ៖ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំយុវជន និងកីទ្បា លោក ហង់ ជួនណារ៉ុន ថ្លែងថាក្រសួងនៅតែរក្សាគោលនយោបាយរបស់ខ្លួនដដែលចំពោះសិស្សដែលប្រទ្បង សញ្ញាបត្រមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិជាប់និទ្ទេស A,B,C ឱ្យជាគ្រូដោយស្វ័យប្រវត្តិ។ ការថ្លែងដូចនេះធ្វើទ្បើងនៅក្នុងសន្និសីទសារព័ត៌មានស្តីពី «ការរៀបចំការប្រទ្បងសញ្ញាបត្រធម្យមសិក្សាទុតិយភូមិ» នៅទីស្តីការក្រសួងអប់រំយុវជន និងកីទ្បា កាលពីថ្ងៃទី ០៣ខែសីហា ឆ្នាំ២០១៦។ លោក លៀ ស៊ីណា រាយការណ៍៖
នៅសល់តែ ១៨ថ្ងៃទៀតប៉ុណ្ណោះការប្រទ្បងសញ្ញាបត្រមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិ ហៅកាត់ថា បាក់ឌុបឬថ្នាក់ទី១២និងមកដល់។ ការប្រទ្បងនេះកាន់តែខិតជិតមកដល់ ក្រសួងអប់រំយុវជន និងកីទ្បា ដែលដឹកនាំដោយរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំ លោក ហង់ ជួនណារ៉ុន បញ្ជាក់ថា ក្រសួង នៅតែរក្សាគោលនយោបាយលើកទឹកចិត្ត ទៅដល់សិស្សដែលប្រទ្បងជាប់និទ្ទេស A,B,C ឱ្យបានជាប់ជាគ្រូដោយស្វ័យប្រវត្តិ។
លោក ហង់ ជួនណារ៉ុន ថ្លែងបន្តថា ដើម្បីពង្រឹង និងលើកគុណភាពអប់រំនៅក្នុងប្រទេស កម្ពុជានោះ ក្រសួងបានបង្កើតជាគោលនយោបាយមួយដើម្បីលើកកម្ពស់ ដល់សិស្សឱ្យខំប្រឹងប្រែងរៀនសូត្រ ដោយក្រសួងបានសម្រេចបង្កើត គោលនយោបាយឱ្យសិស្សដែលជាប់សញ្ញាបត្រមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិនិទ្ទេស A,B,C ឱ្យបានជាប់ជាគ្រូដោយស្វ័យប្រវត្តិ។
លោក ហង់ ជួនណារ៉ុន ពន្យល់ថាសិស្សដែលជាប់និទ្ទេស A,B,C ជាប់ជាគ្រូស្វ័យប្រវត្តិនោះគឺអាចបង្រៀននៅថ្នាក់បឋមសិក្សា និងនៅថ្នាក់អនុវិទ្យាល័យ។
លោក ហង់ ជួនណារ៉ុន ៖«ក្រសួងមានគោលនយោបាយកន្លងមកនេះថា សិស្សដែលប្រទ្បងជាប់សញ្ញាបត្រធម្យមសិក្សាទុតិយភូមិ ទទួលបាននិទ្ទេស A,B,C ហ្នឹងគឺអាចចូលធ្វើជាគ្រូបានគឺគ្រូបឋមសិក្សាបង្រៀននៅមតេយ្យ និងបឋម និងគ្រូកម្រិតមូលដ្ឋានគឺបង្រៀននៅតាមអនុវិទ្យាល័យហ្នឹងថ្នាក់ទី ០៧ ដល់ទី០៩ហ្នឹងគឺអាច ជាប់ស្វ័យប្រវត្តិនេះជាគោលនយោបាយ…»។
ទាក់ទងនឹងបញ្ហានេះដែរ ប្រធានស្តីទីសមាគមគ្រូបង្រៀនកម្ពុជាឯករាជ្យ លោកស្រី អ៊ុក ឆាយ៉ាវី សាទរនឹងការលើកទ្បើងខាងលើនេះ។ លោកស្រី អ៊ុក ឆាយ៉ាវី បន្តថាការបង្កើតគោលនយោបាយរបស់ក្រសួងអប់រំឱ្យសិស្សប្រទ្បងជាប់និទ្ទេស A,B,C ក្លាយជាគ្រូបង្រៀនដោយស្វ័យប្រវត្តិនេះមិនធ្វើឱ្យប៉ះពាល់ដល់គុណភាពអប់រំនោះទេ។ ផ្ទុយទៅវិញលោកស្រីថាការធ្វើដូចនេះគឺជាការលើកទឹកចិត្ត ឱ្យសិស្សកាន់តែខិតខំប្រឹងប្រែងរៀនសូត្រ។
លោកស្រី អ៊ុក ឆាយ៉ាវី បន្ថែមទៀតថាទន្ទឹមនឹងការបង្កើតគោលនយោបាយនេះដែរ ក្រសួងអប់រំក៏ត្រូវបង្កើនការយកចិត្តទុកដាក់ បន្ថែមទៀតទៅលើគុណភាពអប់រំផងដែរ។
លោកស្រី អ៊ុក ឆាយ៉ាវី៖«នេះហើយដែលជាការមួយដែលខ្ញុំគិតថាវាប្រសើរហើយ វាជាឱកាសហើយ ដែលសម្រាប់យុវជនជំនាន់ក្រោយមិនបាច់ទៅខំប្រឹងបំពេញទៅ រៀនប្រទ្បងយកវិជ្ជាជីវៈជាគ្រូបង្រៀនបើជាប់អូតូម៉ាតិច ហើយអញ្ចឹងគឺសិស្សានុសិស្សគួរតែខំប្រឹងប្រែងដើម្បីយកនិទ្ទេសដើម្បីបានជាគ្រូមិនបាច់ប្រទ្បង…»។
ចំណែកនាយកប្រតិបត្តិសម្ព័ន្ធគណនេយ្យភាពសង្គមកម្ពុជា លោក សន ជ័យ ក៏យល់ស្រប ដែរ លោកថាគោលនយោបាយក្រសួងនេះ គឺពិតជាបានលើកទឹកចិត្តទៅដល់សិស្សានុសិស្សឱ្យខិតខំប្រឹងប្រែងរៀនបន្តទៀត ប៉ុន្តែលោកថាស្ថានភាពសព្វថ្ងៃនេះលោកពុំទាន់មានជំនឿចិត្តថា បេក្ខជនដែលជាប់និទ្ទេសល្អៗសម្រេចចិត្ត ទៅរៀននៅគរុកោសល្យធ្វើជាគ្រូបង្រៀននោះទេ ដោយសារតែប្រាក់ខែមិនទាន់មានភាពល្អប្រសើរនៅទ្បើយ។
លោក សន ជ័យ បញ្ជាក់ថាដើម្បីពង្រឹងគុណភាពអប់រំនោះក្រសួងសាមី ត្រូវផ្តល់សេវាអប់រំឱ្យបានស្មើគ្មានៅតាមទីប្រជុំនិងទីជនបទ។
លោក សន ជ័យ ៖«បច្ចុប្បន្នការពង្រឹងគុណភាពនៅតាមសាលាគរុកោសល្យ គឺជាចំនុចមួយដែលមិនអាចមើលរំលង ហើយនឹងនីតិវិធីនៃដំណើរការល្អប្រទ្បងនានា ហ្នឹងកុំឱ្យមានការពាក់ព័ន្ធ នឹងការសូកប៉ាន់ហើយរូមផ្សំទាំងការធានាទៅលើ កម្រិតជីវភាពរបស់គ្រូបង្រៀនហ្នឹងគឺជាការរួមចំណែកមួយដែរដល់ការពង្រឹងគុណភាពអប់រំ… »។
បើតាមលោករដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំសិស្សដែលទទួលបានទទួលនិទ្ទេស A កាលពីឆ្នាំមុន មានចំនួន ១០៨ នាក់ ហើយសិស្សទទួលបាននិទ្ទេស B,C ១២០០នាក់ ដោយពួកគេបានស្ម័គ្រចិត្តចូលធ្វើជាគ្រូបង្រៀននៅសាលាបឋមសិក្សា៕