en     km
en     km

ក្មេងៗ​ និង​ឪពុក​ម្ដាយ​នៅ​ភូមិ​មូ​យ​នៅ​ខេត្តក្រចេះ​ត្រូវការ​ សាលា​អនុ​វិទ្យាល័យ​

Share

​នៅ​រយៈពេល​ចុង​ក្រោយ​នេះ​ គេ​សង្កេត​ឃើញ​សាលារៀន​ មាន​គ្រប់​ទីកន្លែង​ ស្ទើរ​ទូ​ទាំង​ប្រទេស​ ប៉ុន្តែ​ យ៉ាងនេះ​ក្ដី​នៅ​ មិន​ទាន់​តម្រូវ​សេចក្ដី​ ត្រូវការ​បាន​ទេ​ នៅ​តំបន់​មួយ​ចំនួន​ ឬ​ស្រុកភូមិ​មួយ​ចំនួន​ នៅ​តាម​បណ្ដា​ខេត្ត​ដាច់​ស្រ​យ៉ា​ល​ ។​

school-kratai-pre-1
សិស្សានុសិស្សនៅសាលាបឋមសិក្សាខ្វាន់​ជាល​

អ្នករាយការណ៍​ព័ត៌មាន​របស់​វិទ្យុ​ស្ត្រី​បាន​ ចុះ​ទៅ​ដល់​ ភូមិ​មួយ​នៃ​ស្រុក​ ស្នួល​ខេត្តក្រចេះ​ ដោយ​រក​ឃើញ​ ភូមិ​របស់​ស្រុក​នេះ​ មិន​មាន​ សាលា​អនុ​វិទ្យាល័យ​ សម្រាប់​កូនៗ​ពួក​គេ​រៀន​ទេ​ គឺ​បើ​ចង់ទៅ​រៀន​ អនុ​វិទ្យាល័យ​គឺ​ត្រូវ​ទៅ​ ធ្វើ​ដំណើរ​ឆ្លងកាត់​ ភូមិ​ជា​ច្រើន​ ។​ អ្នក​ភូមិ​ជា​ច្រើន​ បាន​ទទូច​សុំ​ដល់​រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​អប់រំ​ និង​ សម្បុរ​សជន​ ជួយ​សង់សាលា​អនុ​វិទ្យាល័យ​ ដើម្បី​ឱ្យ​កូនៗ​ ទទួល​បានការ​អប់រំ​ខ្ពង់ខ្ពស់​ ព្រោះ​ពួក​គេ​ពិបាកធ្វើ​ដំណើរ​ទៅ​រៀន​ដោ​សារ​នៅ​ឆ្ងាយ​ពី​ផ្ទះ​ជា​ច្រើន​គីឡូ​ម៉ែ​ត​ ។​ តទៅ​នេះ​សូម​ស្ដាប់​បទ​យកការណ៍​ដែល​រៀបចំ​ដោយ​ កញ្ញា​ ច្រឹ​ក​ ស្រី​អូន​ ដូច​ទៅ​៖

 

​ចេញពី​ទីរួមស្រុក​ស្នូល​ឆ្ពោះទៅ​ភាគ​ខាងលិច​នៃ​ទីក្រុង​នេះ​ គឺ​ប្រហែល​ជិត​៣០​គីឡូម៉ែត្រ​ដោយ​ធ្វើ​ដំណើរ​កាត់​វាល​ចូល​ព្រៃ​ យើង​នឹង​បាន​ជួប​ភូមិ​មួយ​ ដែល​មានឈ្មោះ​ថា​ ភូមិ​ខ្វាន់​ជាល​ ។​ ទៅ​តាម​ដងផ្លូវ​ចូល​ទៅ​កាន់​ភូមិ​នោះ​មិនឃើញ​មានផ្ទះ​ប្រជាពលរដ្ឋ​ប៉ុន្មាន​នោះ​ទេ​មាន​តែ​វាលស្មៅ​ និង​ចម្ការ​ដំឡូង​មី​រួម​ និង​ដំណាំ​រួម​ផ្សំ​ផ្សេងៗ​ ។​

ជាង​នេះ​ទៅ​ទៀត​មន្ទី​ពេទ្យ​ វត្ត​អា​រ៉ា​ម​និង​សាលារៀន​ ប្រ​ព​ន្ធ័​អគ្គី​ស​នី​ក៏​មិន​សម្បូរ​ច្រើន​ដែរ​ ។​ ជា​ការ​ពិត​ភូមិ​ខ្វាន់​ជាល នេះ​ ទើប​ទទួល​បាន​សាលារៀន​ថ្មី​មួយ​ខ្នង​៤​បន្ទប់​ជា​អំណោយ​ ថ្មី​ពី​អង្គការ​សង្គ្រោះ​កុមារ​ (save​ the​ children​ )​ ដែល​សាលារៀន​នេះ​ប្រៀប​បាន​ថ្នាល​ថ្មី​ សម្រាប់​បណ្ដុះ​ពូជ​ថ្មី​ លើ​ទឹកដី​ភូមិ​ខ្វាន់​ជាល​ ឃុំ​ស្រែ​ចារ​ ស្រុក​ស្នួល​ ខេត្តក្រចេះ​ ។​ តែ​បែប​នេះ​ក្ដី​ មិន​គ្រប់គ្រាន់​ទេ​ គឺ​កេ្ម​ងៗ​នៅ​ភូមិ​នេះ​ រៀន​ចប់​បឋម​សិក្សា​ ហើយ​ ត្រូវ​ទៅ​រៀន​សាលា​អនុ​វិទ្យាល័យ​ តែ​ពុំ​មាន​សាលារៀន​នោះ​ ទេ​ ។​ បើ​ទោះជា​យ៉ាងណា​ពលរដ្ឋ​ភូមិ​នេះ​ សប្បាយចិត្ត​ដោយ​បាន​ទទួល​សាលារៀន​ បឋម​សិក្សា​មួយ​ថ្មី​នេះ​ ដោយ​សង្ឃឹមថា​ នៅ​ពេល​ខាង​មុខ​នឹង​បាន​អនុ​វិទ្យាល័យ​មួយទៀត​ ។​
school-kratai-pre
ជា​ការ​អបអរសាទ​ក្នុង​កម្មវិធី​នោះ​មាន​ក្រុម​តន្ត្រី​ឆៃយ៉ាំ​ដែល​ប្រគុំ​ដោយ​ក្មេងៗ​ស្រី​នេះ​គឺជា​ការ​បង្ហាញ​នូវ​សេចក្តី​ត្រេកអរ​ ជូន​ចំពោះ​ ភ្ញៀវ​កិត្ត​យស​ ម្ចាស់​ជំនួយ​ និង​អ្នក​ដែល​បាន​ចូលរួម​ក្នុង​កម្មវិធី​សម្ពោធ​អាគារ​សិក្សា​ថ្មី​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​ ០៨​ ខែ​ មិថុនា​ ឆ្នាំ​២០១៦​។​

​លោក​ ហ៊ុយ​ ចិន​ ជា​មេ​ភូមិ​ខ្វាន់​ជាល​ បាន​រៀបរាប់​ថា​កំឡុង​ឆ្នាំ​២០១១​ គឺ​ភូមិ​របស់​គាត់​ គ្មាន​សាលារៀន​ និង​ គ្រូ​ប្រ​ងៀ​ន​នោះ​ទេ​ គឺ​មាន​តែ​គ្រូ​សហគមន៍​ ដែល​បង្រៀន​ក្មេង​នៅ​តាម​ក្រោយ​ផ្ទះ​ ឬ​សង់រោង​ធ្វើ​អំពី​ឈើ​ប្រកស​ង្ក័​សី​ បង្រៀន​ដោយ​គ្រូ​ស្ម័គ្រចិត្ត​គ្មាន​ប្រាក់ខែ​ និង​មានចំណេះ​ដឹង​តិចតួច​ ហើយ​ក្មេង​ខ្លះ​រៀន​មេរៀន​ដដែល​២​ទៅ​៣​ឆ្នាំ​ ។​ លោក​ថា​នៅ​ពេល​មាន​អ្នកគ្រូ​ លោកគ្រូ​ពិត​ប្រា​ដក​ មក​បង្រៀន​ក្មេង​អ្នក​ភូមិ​ទាំងអស់​មាន​ភាព​សប្បាយ​រី​រាយ​ណាស់​ ។​

​តាម​របង​សាលា​រៀ​មួយ​នេះ​មាន​សរសេរ​ពាក្យស្លោក​លើ​កំណាត់ឈើ​ និង​ ក្ដា​ខៀន​សួរ​ច្បា​រថា​ «​ គេចវេស​ពីសា​លា​គឺ​ដូច​រុក្ខា​ខ្វះ​ពន្លឺ​ ។​ ទឹកឃ្មុំ​ផ្អែម​ឆ្ងាញ់​ចាញ់​ អំ​ណា​ន​សៀវភៅ​ជាដើម​»​ ។​

​កញ្ញា​ ទូច​ ម៉ា​រ៉ា​ ជា​គ្រូបង្រៀន​បាន​លើក​ឡើង​ថា​ បច្ចុប្បន្ន​នៅ​ក្នុង​សាលា​បឋម​សិក្សា​នោះ​មាន​គ្រូបង្រៀន​២​រូប​ប៉ុណ្ណោះ​ហើយ​បង្រៀន​សិស្ស​បាន​តែ​ ត្រឹម​ថ្នាក់​ទី​៤​ ។​ អ្នកគ្រូ​បន្ត​ថា​ គាត់​ត្រូវ​បង្រៀន​សិស្ស​២​ថ្នាក់​ ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃ​ហើយ​ចែក​ចេញ​ជា​២​វេន​ គឺ​វេន​ព្រឹក​ថ្នាក់​ទី​១​ និង​វេន​ល្ងាច​ថ្នាក់​ទី​២​ ។​ រីឯ​ថ្នាក់​ទី​៣​ និង​ទី​៤​ គឺ​លោកគ្រូ​នាយ​យក​ជា​អ្នក​បង្រៀន​ ។​

​អ្នកគ្រូ​បា​នប​ង្ហា្ក​ញ​ក្តី​កង្វល់​សុវត្ថិភាព​កុមារ​ថា​ កាលបើ​ក្មេង​រៀន​ថ្នាក់​ទី​៤​ចប់​ពួក​គេ​លែង​មាន​សាលា​នៅ​ក្បែរ​ផ្ទះ​ទៀត​ហើយ​ គឺ​តម្រូវ​ឲ្យ​ក្មេង​ក្នុងភូមិ​ត្រូវធ្វើ​ដំណើរ​ទៅ​លា​សា​មួយទៀត​ ដែល​មាន​ចំងាយ​ជិត​១០​គីឡូ​ម៉ែ​ត​ទើប​មាន​សាលា​បឋម​សិក្សា​មួយទៀត​ឈ្មោះ​ថា​ បឋម​សិក្សា​ សម្តេច​ ហ៊ុន​សែន​ស្អាត​ នោះ​គឺជា​ហេតុផល​មួយ​ធ្វើ​ឲ្យ​ឪពុក​ម្តាយ​និង​ក្មេង​ពិបាក​ បន្ត​ការ​សិក្សា​តទៅ​ទៀត​នោះ​។

school-kratai-pre-2
ក្មេងៗក្នុងភូមិមកលេងក្នុងបរិវេណសាលា

មិន​ខុស​ពី​គ្នា​នេះ​ដែរ​លោក​ ផៃ​ ដា​រ៉ូ​ ជានា​យក​ និង​ជា​គ្រូបង្រៀន​ថ្នាក់​ទី​៣​ និង​ទី​៤​នៃ​ប​ឋ​សិក្សា​នេះ​បាន​លើក​ឡើង​ថា​ សិស្ស​ដែល​ចូល​មក​សិក្សា​មាន​ចំនួន​សរុប​ ៧៩​នាក់​ក្នុង​នោះ​មាន​សិស្ស​ស្រី​ចំនួន​៣៧​នាក់​ ដែល​កំពុង​សិ​ស្សា​ ។​

​លោក​បាន​បន្ត​ថា​ក្មេង​ខ្លះ​មាន​អាយុ​ច្រើន​ទើបបាន​ចូល​រៀន​ គឺ​ភួ​មិ​នេះ​មិន​មាន​សាលារៀន​ ។​

​កុមារី​ បញ្ញា​ ជា​សិស្ស​ថ្នាក់​ទី​៤​បាន​រៀបរាប់​ថា​នាង​រៀន​ថ្នាក់​ទី​៣​ ចំនួន​៣​ឆ្នាំ​ដោយសារ​គ្មាន​គ្រូ​ ហើយ​ចិត្ត​គេ​មមៃ​ចង់បាន​សាលា​មាន​គ្រូបង្រៀន​ដែល​អាច​ទទួល​បានការ​អប់រំ​ ដូច​កុមា​ទូទៅ​ នៅ​ពេល​ទទួល​បាន​គេ​សប្បាយចិត្ត​ខ្លាំង​ណាស់​ដោយ​សង្ឃឹមថា​គេ​រួច​ផុត​ពី​ភាព​ល្ងង់ខ្លៅ​ ។​

​អ្នកស្រី​ ពៅ​ នី​ម​ ជា​ម្តាយ​ដែល​មានកូន​តូច​២​នាក់​ គាត់​សប្បាយចិត្ត​ណាស់​ដែល​មាន​សាលា​នៅ​ជិត​ផ្ទះ​ ដែល​ឲ្យ​កូន​គាត់​ទៅ​រៀន​បាន​ ។​ អ្នកស្រី​បន្ត​ថា​អ្នក​ភូមិ​ភាគច្រើន​ជា​អ្នក​ធ្វើស្រែ​ចម្ការ​ និង​ស៊ីឈ្នួល​ដក​ដំឡូង​ឲ្យ​គេ​ ។​ អ្នកស្រី​សង្ឃឹមថា​ក្មេង​បាន​រៀន​ និង​មានជីវិត​រួច​ផុត​ពីមុខ​របរ​ ប្រើ​កំលាំង​ដូច​គាត់​ និង​ចង់បាន​សាលារៀន​បន្ថែម​ទៀត​គឺ​អនុ​វិទ្យាល័យ​ ។​

​ចំពោះ​សំណើរ​របស់​ពលរដ្ឋ​ លោក​ ហង់​ ជួនណា​រ៉ុ​ន​ រដ្ឋមន្ដ្រីក្រសួង​អប់រំ​ យុវជន​ និង​កីឡា​ បាន​ផ្តល់​សម្ភាសន៍​ក្នុង​កម្មវិធី​នេះ​ថា​ រដ្ឋ​បាន​ចំណាយ​ថវិកា​៣៥​ពាន់​លាន​រៀល​ស្មើ​ ៩​លាន​ដុល្លា​ ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ​ក្នុង​ការ​សាងសង់​ ពី​ម​តេ​យ្យ​សិក្សា​ដល់​ឧត្តម​សិក្សា​ នៅ​ទូ​ទាំង​ប្រទេស​ ។​ លោក​បាន​បន្ថែម​ថា​ រាល់​សំណើរ​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​ទាំងអស់​គឺ​ត្រូវ​មើល​ថា​កន្លែង​ណាមួយ​មាន​អតិ​ភាព​ជាង​ ។​ លោក​បាន​បន្ត​ថា​ពេល​ក្រសួង​ត្រូវ​ជួសជុល​អគារ​ជា​ច្រើន​ផ្សេង​ទៀត​ ជា​ហេតុ​ធ្វើ​ឲ្យ​លោក​មិន​ហ៊ាន​សន្យា​ ។​

​លើស​ពី​នេះ​ អភិបាលខេត្ត​ក្រចេះ​ លោក​ ស​ ចំរុង​ ក៏​បាន​មាន​ស្រ​សាសន៍​ដែរ​ថា​លោក​សប្បាយចិត្ត​ដែល​អង្គការ​ save​ the​ children​ បាន​ជួយ​ដល់​ប្រជាពលរដ្ឋ​នៅ​ទី​នេះ​ ។​ លោក​ក៏​ចង់ឱ្យ​អង្គការ​នេះ​សហការ​ជាមួយ​ក្រសួង​អប់រំ​ដើម្បី​ ជួយ​ដល់​ប្រជាពលរដ្ឋ​បន្ថែម​ទៀត​ ។​

​អង្គការ​សង្គ្រោះ​កុមារ​ គឺជា​អង្គការ​ឯករាជ្យ​ឈានមុខ​គេ​មួយ​ក្នុង​ពិភពលោក​សម្រាប់​កុមារ​ ។​ អង្គការ​នេះ​ មាន​កិច្ចការ​សហការ​ ជាមួយ​ដៃគូ​ក្នុងស្រុក​  និង​ដៃគូ​ជាតិ​និង​អន្តរជាតិ​ ដោយ​ផ្តល់​អាទិភាព​លើ​សិទ្ធិ​កុមារ​ និង​លើក​សម្លេង​របស់​កុមារ​ដែល​រង​គ្រោះ​ និង​បាត់បង់​ឱកាស​ ។​

ក្នុង​រយៈពេល​ជាង​១៥​ឆ្នាំ​កន្លង​មកនេះ​  អង្គការ​សង្គ្រោះ​កុមារ​បាន​កសាង​អគារសិក្សា​ចំនួន​ ៤១៧​ខ្នង​ បង្គន់​អនាម័យ​ ៣០០​ និង​អន្តេវាសិកដ្ឋាន​សម្រាប់​គ្រូ​និង​សិស្ស​ចំនួន​ ៥០​ខ្នង​ដែល​ចំណាយ​អស់​ទឹកប្រាក់​ចំនួន​១១​លាន​ដុល្លារ​អា​មេ​រិ​ក​ ។​ ប៉ុន្តែ​អង្គការ​នេះ​បាន​ទទួល​ជំនួយ​ គឺ​ថវិកា​ពី​ទីភ្នាក់ងារ​ប្រទេស​ន័​រ​វ៉េ​ស្សន៍​សម្រាប់​ការ​អភិវឌ្ឍ​អន្តរជាតិ​ (NORAD)​ និង​អង្គការ​ម្ចាស់​ជំនួយ​ផ្សេង​ទៀត​ ។

​បន្ថែម​លើ​នេះ​ទៀត​ អង្គការ​សង្គ្រោះ​កុមារ​បាន​ពង្រឹងសមត្ថភាព​ដល់​មន្ត្រី​និង​លោកគ្រូ​អ្នកគ្រូ​  នៅ​តាម​ការិយាល័យ​និង​មន្ទី​អប់រំ​ខេត្ត​ និង​សាលារៀន​ក្នុង​ការ​អភិវឌ្ឍ​ផែនការ​អប់រំ​  ការ​សរសេរ​របាយការណ៍​  ការ​ត្រួតពិនិត្យ​តាមដាន​  ការ​វាយតម្លៃ​សាលា​ដោយ​ខ្លួនឯង​  និង​ការងារ​គ្រប់គ្រង​មួយ​ចំនួន​ទៀត​ ។

​លើស​ពី​នេះ​ទៅ​ទៀត​ អង្គការ​សង្គ្រោះ​កុមារ​បាន​ជួយ​គាំទ្រ​ដល់​កុមារ​ដែល​នៅ​ក្រៅ​សាលា​ឱ្យ​បាន​ចុះ​ឈ្មោះ​ចូល​រៀន​ថ្នាក់បឋមសិក្សា​  និង​ផ្តល់​សម្លេង​ដល់​កុមារ​ឱ្យធ្វើ​សេចក្តី​សម្រេចចិត្ត​ក្នុង​ផែនការអភិវឌ្ឍន៍​សាលារៀន​  ព្រមទាំង​ជួយ​ជំរុញ​ រដ្ឋាភិបាល​ឱ្យ​គាំទ្រ​ដល់​គោលការណ៍​ណែនាំ​ស្តី​ពី​ការ​បង្កើត​កន្លែង​សិក្សា​សុវត្ថិភាព​ ក្នុង​ពេល​ទឹកជំនន់​និង​គ្រោះ​មហន្តរាយ​ផ្សេង​ទៀត​ ៕​ ​

Share

Image
Image
Image