ភ្នំពេញ៖ ទេសរដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនលោក ស៊ុន ចាន់ថុល ថ្លែងថា ក្រសួងសាធារ ណការ និងដឹកជញ្ជូន ទុករយៈពេលតែ៣ខែប៉ុណ្ណោះ ចំពោះក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូនទាំងទ្បាយណាដែលបានកែច្នៃយានយន្តរបស់ខ្លួនខុសបច្ចេកទេស និងដឹកលើសទម្ងន់គឺតម្រូវឱ្យយានយន្តនោះស្របតាមស្តង់ដាបច្ចេកទេសឡើងវិញ។ លោកព្រមានថា បើមិនដូច្នោះទេក្រសួង និងភាគីពាក់ព័ន្ធផ្សេងៗទៀតនឹងចាត់វិធានការទៅតាមផ្លួវច្បាប់។ ការថ្លែងបែបនេះធ្វើទ្បើងនៅព្រឹកថ្ងៃទី ០៩ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០១៦នេះនៅទីស្តីការក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន។
ទេសរដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន លោកស៊ុន ចាន់ថុលថ្លែងប្រាប់ដល់អ្នសារព័ត៌ មានថា រាជរដ្ឋាភិ បាលបានចំណាយថវិការាប់ពាន់លានដុល្លារក្នុងមួយឆ្នាំៗ ក្នុងការកសាងផ្លូវ ស្ពាន ហើយបើមិនទប់ស្កាត់យានយន្តដឹកជញ្ជូនលើលទម្ងន់បាននោះទេ នឹងធ្វើឱ្យផ្លូវឆាប់ខូច ហើយរដ្ឋនឹងត្រូវចំណាយថវិកាជាតិជាច្រើនដើម្បីជួសជុលផ្លូវជាដើម។
ដោយសារហេតុផលនេះ លោកបានព្រមាន ប្រើវិធានការក្ដៅដែលមិនលើកលែងឡើយ។ លោក ស៊ុន ចាន់ ថុល៖«ការដឹកទំនិញលើសទម្ងន់ហ្នឹងវាមានផលវិបាកខូចខាតផ្លូវថ្នល់ ។ល។ យើងនឹងផ្សព្វផ្សាយតាមប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយរបស់យើងទាំង Internet, ទាំង Facebook ,ទាំង websiteថាទុកពេលវេលា៣ខែជូនគាត់ឱ្យគាត់កែច្នៃកាត់ទ្រង់ទ្បានខុសច្បាប់សូមធ្វើខ្លួនឯងទៅទុកពេលវេលាឱ្យធ្វើ ក្រោយពី៣ខែហ្នឹងយើងខ្ញុំនឹងមន្ត្រីពាក់ព័ន្ធទាំងអស់នឹងចាត់វិធានការចាប់ទ្បាននោះកាត់ទ្រង់ខ្លួនឯង»។
កំណត់ហេតុអង្គប្រជុំក្រសួងសាធារការ និងដឹកជញ្ជូនរបស់ប្រធាននាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក លោក ព្រាប ច័ន្ទវិបុល បានឱ្យដឹងថាមូលដ្ឋានគតិយុត្តិដែលពាក់ព័ន្ធនឹងការកំណត់ទំហំ និងការផ្ទុកទំនិញដែលក្នុងរួមមាន៖ ច្បាប់ស្តីពីចរាចរណ៍ផ្លូវគោកមាត្រា៥៦និងមាត្រា៥៧ បានកំណត់និងដាក់ចេញនូវវិធានការស្តីពីការកំណត់ទំហំអតិបរិមារបស់រថយន្ននិងការផ្ទុកទំនិញ។
របាយការណ៍នោះបន្តថា អនុលោមតាមច្បាប់ និងបទដ្ឋានបច្ចេកទេស ប្រវែង បណ្តោយអតិបរិមារបស់រថយន្តនីមួយៗមិនត្រូវលើសពី១២.២ម៉ែត្រ រថយន្តបណ្តោងរ៉ឺម៉កមួយឬរថយន្តបទចង្កេះបាន ប្រវែងមិនលើលពី១៦ម៉ែត្រ និងរថយន្តបណ្តោងរ៉ឺម៉កចាប់ពីពីរទ្បើងទៅប្រវែងមិនលើសពី១៨ម៉ែត្រ ហើយប្រវែងទទឹងអតិបរិមាមិនលើសពី២.៥ម៉ែត្រ និងប្រវែកកម្ពស់អតិ បរិមាមិនលើសពី ៤.២ម៉ែត្រស្តង់ដាបច្ចេកទេសនេះស្របនឹងស្តង់ដា អាស៊ាន សហភាពអ៊ឺរ៉ុប និងស្តង់អន្តរជាតិ។
ទាក់ទងនឹងការលើកទ្បើងរបស់រដ្ឋមន្ត្រីខាងលើនេះដែរ នាយកប្រតិបត្តិសម្ព័ន្ធគណនេយ្យភាពសង្គមកម្ពុជា លោក សន ជ័យ បានផ្តល់បទសម្ភាសន៍ជាមួយវិទ្យស្ត្រីនៅថ្ងៃនេះថា ចំពោះរយៈពេលកំណត់របស់ក្រសួងដែលកំណត់រយៈពេល ៣ ខែទៅលើក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូនដែលកែច្នៃយានយន្តរបស់ខ្លួនខុសបច្ចេក ទេសដែលបង្ករឱ្យមានការដឹកទំនិញលើសទម្ងន់ឱ្យកែតំរូវទៅតាមស្តង់ដាបច្ចេកទេសវិញនោះហាក់បីដូចជាមិនទាន់មានអំណោយផលនោះទេ។ មិនទាន់មានអំណោយផលដោយ លោក សន ជ័យយល់ថាយ៉ាងហោចណាស់ក៏ផ្តល់រយៈពេល ៥ ខែដែរទៅដល់ពួកគេឱ្យធ្វើកែតំរូវយានដ្ឋានខុសបច្ចេកទេសទាំងនោះឱ្យសមស្របទៅតាមស្តង់ដាបច្ចេកទេសទ្បើងវិញ។
លោក សន ជ័យ ក៏បានបញ្ជាក់ផងដែរថា យន្តការរបស់ក្រសួងដែលនឹងចាត់វិធានក្តៅទៅដល់ក្រុមហ៊ុនទាំងទ្បាយដែលមិនគោរពទៅតាមការណែនាំរបស់ក្រសួងនោះវានៅមានការលំបាកនៅទ្បើយ ហើយដើម្បីឱ្យការងារមួយនេះមានប្រសិទ្ធភាពនោះក្រសួងត្រូវមានវិធានការណ៍មួយចំនួនដូចជា៖ លោក សន ជ័យ៖«សំរាប់រថយន្តដឹកលើលទម្ងន់នេះគឺវាអ្វីមួយដែលមានបញ្ហាបច្ចេកទេសច្រើនហើយវាពិបាកឱ្យមានការចូលរួមពីមហាជនជាពិសេសពីប្រជាពលរដ្ឋ ពីសង្គមស៊ីវិលដែលឈឺឆ្អើររឿងហិនហោចផ្លូវសាធារណៈហ្នឹង អញ្ចឹងដល់តែក្រសួងសាធារណការហ្នឹងរកមធ្យោបាយងាយៗដើម្បីឱ្យមាការយល់ដឹងទៅដល់ប្រជាពលរដ្ឋអាចរាយការណ៍ទៅដល់សមត្ថកិច្ចពីការដឹកលើសទម្ងន់»។
យោងតាមប្រសាសន៏របស់រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការនិងដឹកជញ្ជូន លោក ស៊ុន ចាន់ ថុល រយៈពេល១ខែកន្លះក្រសួងបានផាកពិន័យទៅលើយានយន្តដែលដឹកលើសទម្ងន់បានថវិកាជិត ប្រាំរយពាន់ប្រាំរយលានរៀល ប៉ុន្តែលោកថាក្រសួងមិនចង់យកថវិកានោះទេព្រោះវាមិនសមទៅនឹងការខូចខាតផ្លូវគឺ ក្រសួងចង់តែឱ្យក្រុមហ៊ុនយានយន្តដែលដឹកទំនិញលើសទម្ងន់នោះគោរពទៅតាមច្បាប់តែប៉ុណ្ណោះ៕